05 Nisan 2012

Lililililililili



                       



Dillere ve etimolojiye olan sevgimi ve ilgimi az buçuk da olsa anlatmışımdır. Urfa'ya geldiğimden beri iki kelime oradan üç kelime buradan Arapça Kürtçe kapmaya çalışıyorum diyebilirim. Bir de eğer Kürtçe bilmiyorsan öğrencin gayet de arkandan Kürtçe konuşabiliyor. Ne dediğine dair de bir fikrin olmuyor. Gülüyorlar kendi aralarında ve sen ne dediğini anlamıyorsun. Ben de onlara İngilizce konuşuyorum o zaman ama olsun. En azından bi fikir sahibi olmam gerek. Bazı öğrencilerim de soruyor; öğretmenim Kürtçe biliyor musun diye. Biraz diyorum ben de yalandan. Öğrendiğim çat pat bi şeyleri söylüyorum ve sınıfta biri Kürtçe konuşmaya başlayınca hemen biri uyarıyor 'la haciiii öğretmen kürtçe biliyor ha!' İşte böyle böyle öğrenci dedikodusundan kurtulmaya çalışıyorum. 


Burada konuşma tahmin edebileceğinizin de ötesinde. Her lafın sonuna 'ha' koyan bir toplumdayım. Mesela otobüste 'inecek var ha', yemekte 'hacii ayran getirecaktın ha', okulda 'hocam dersin bize ha', pazarda 'üç kilo bir milyon ha' gibi. İlk başta insana bir garip geliyo. N'oluyo tehdit mi var enee gibi. Fakat zamanla alışıyorsun. Zaman zaman ben de öğrencilerimi güldürmek için böyle laflarımın arasına Urfa'dan esintiler koyuyorum. "Ödevini yapacaksın ha!" gibi.

Bunun  yanında hayatım boyunca 'bence' lafını bu kadar kullanan bir memleket görmedim ben. Ama bu kadar yersiz, bu kadar gereksiz:) Örneklerle açıklıyorum ki anlayın: Şimdik sana biri kaç yaşındasın ya da kaç yılında doğdun diye sorsa direkt cevap verirsin di mi. İşte burda şuna bile rastladım; 


ben: kaç yaşındasın Esma? 
Esma: bence 24. 
Ben: Hıı? 
Esma: hee.


Ya da şöyle; 


ben: sizin sınıf öğretmeniniz kim? 
Öğrencim: bence Mahmut Şevket. 
ben: '^+%&


Şöyle de olabilir; 


ben: Nerde oturuyorsunuz? 
Kadın: bence Yenişehir.

Bu kullanıma bir türlü anlam veremedim ama buna da alıştım artık. 

Para değeri burda hala milyonlarla işliyor zaten. Mesela geçen fotokopi parası topluyorum 50 kuruş getirin dedim öğrencilere, öğretmenim elli bin mi diyorlar. 
Sonra 5 kuruşları toplamış gelmişler. Allam yarreppim :) 

Ama şimdi anlatacağım laf bence alçak gönüllülükte son noktadır. Bir şey istersen eğer sana başım gözüm üstüne derler ve bunu gerçekten de içten söylüyorlar. Teşekkür ettiğinde bi şey değil yerine başım gözüm üstüne abla diyen biri gerçekten sana daha samimi geliyor o esnada. Belki ilk etapta ezilme büzülme gibi gelecek ama öyle değil bence içten yapılmış bir şeyin içten cevabı. 

İşte sevgili dostlar kültür ateşeniz sizer için durmadı bir de fotoğraf avına çıktı. Buraya geldiğimden beri her gördüğümde karnıma ağrılar sokarak gülmemi sağlayan 'Li Paris' i sizler için fotoğrafladım. 
Li nedir Allasen yaa... Hedi le'yi lö'yü bile anlarım hadi la da olsun ama li tam Urfa'ya yakışırdı. Lilililililii!!!



Öberim

15 yorum:

Demirbey dedi ki...

Antep'e git arada, memleketim (: onlar da soru ekini kullanmak yerine hele diyorlar. örneğin:
-su getirir misin?
değil
-su getirsene hele

-beni öper misin?
değil
-beni öpsen ya hele

men de boor dedi ki...

bencenin bu kadar yaygın kullanıldığını senden duyuyorum, daha neler duyacağım allah bilir :D

fotoğraflı postların devamını diliyorum, yine de fotoğraflar benim kimseye de göstermem diyorsan eyvallah, başım gözüm üstüne :D

gerisi önemli değil... dedi ki...

he valla, öyle :)

çiğ köfte yedin mi sen onu yaz, gerçek memleketi orası :)

bossa nova dedi ki...

Demir Antep'e gittim 2 kez. Çok da güzelli bir memleket. Kent kültürünü daha iyi oturtmuş buraya nazaran zira Urfa tam bir köy kent çatışması içinde.

Sevgilerimi yollasam hele

lelele sakine


öpt.kib.bye.

bossa nova dedi ki...

men de boor, fotoğraflardan bir demet yakında (:

başiy göziy üstüne demek ahah:D

bossa nova dedi ki...

gerisi önemli değil, çi kifte yedim burada elbette. Buradaki biraz farklı benim alışkın olduğumdan. Bulguru diri bırakıyorlar biraz ve çok acı oluyor. bi de naneyle ve lahanayla yiyorlar :S

Yine de güzel ama içli köfteye değişmem <3

Must. dedi ki...

Bence alışmışsın Urfa'ya ha (:

The Oz dedi ki...

gene çok iyi yahu çok.!
fotoğrafta yanlış saymadıysam 12 kadın var 6'sı tabelada bir de tam döner 1.5 lira iyi fiyatmış.

The Oz dedi ki...

unutmadan bunları tanıyor musun?
http://www.youtube.com/watch?v=cic_e-PsyUE&feature=related

La Loba dedi ki...

O zaman sana gelsin: Haydi lililililllililililililililllili yar haydi lilililililirlilrilrilrilr yaaaaar :D

Efem bence çok hoş bir yazı olmuş ha! Sayende kendi memleketimize yabancı kalmamış oluyoruz bizim gözümüz kulağımız oldun ha!

Ben takılırım buna şimdi.

Severim, öberim.

bossa nova dedi ki...

Must. öyle mi dersin be yaaa :D Sanırım kabullendim demek daha doğru olur alışmak sevmekten daha zor geliyor çünkü:)

bossa nova dedi ki...

Oz, nasıl da saymış kadınları (: ama direkten bir kadın eksik saymışsın tabelada 7 adet hanım kızımız sıralanmış zira (:

Oz, o çocuklar bence benim öğrencim asdfgh:D aynılar ya tepkiler bile aynı ekekkeieki:)

bossa nova dedi ki...

La Loba, sakın takılmasın ha, bana takıldı çok fena oldu ha :)

Gelecektin buralara yalan oldu ha!

Öberim çokça <3

Shirin Serkan dedi ki...

çok güldüm.. bence bmc..
valla bende çok kullanıyorum bu bence yi.. :)
urfada 9 yıl yaşadım bence..:)

bossa nova dedi ki...

Shirin Serkan, 9 yıl dile kolay bence! :)