31 Ocak 2012

Meğersem ben falcıymışım: Fala bakma kılavuzu



Fala meraklı bi milletiz; kabul edelim. Yasakları deler geçer zihniyetimizi de açığa çıkarıyor bu durum aslında. Çoğunluğu müslüman bir toplum için düşünürsek eğer fal kafeler falanlar filanlar işte.


Türk kahvesi içilen ortamda "fal bakıyo musun" sorusu nağber gibi alelade bir soru gibi dursa da aslında şu alt mesajı verir "cinler falan var mı sende" "gelecekten haber verebilir misin" "uhrevi alemde aran nasıl" vs. 


Hayatımda bir kere fal kafede fal baktırdım ve oldukça aptalca bir deneyimdi benim için. Kadın gelecekten haber vermeyi bırak olmuşu da bilemedi. Ayrıca sorduğu sorular da aptalcaydı. Neden gittiğimi de hala bilmiyorum zira fala zerre itimadım yoktur.


Şimdi size falcı olmadan fal bakıyormuş gibi nasıl davranılır ondan bahsedeceğim sevgili dostlar. Zaten çoğu 'fal bakıyorum ve rahatsız oluyorum' insanının genel özellikleridir bunlar. 


Birincisi: Falcının ağzı laf yapar. En başta soru olayını olabildiğince aza çekeceksin; şunun gibi:  'erkek arkadaşın çalışıyor mu?' diye sormak yerine: erkek arkadaşın çalışmıyorsa iş bulacak, çalışıyorsa mevki atlayacak gibi bir cümleyle iki ihtimalli çok laflı bir cümle kuracaksınız.


İkinci adım: Klişelerden kurtul bebeyim. Balık, nasip, kısmet,yol,haber  falan geçmişte kaldı. Artık şöyle bir cümle kurulabilir: 'Seninle yüz yüze değil ama bir araç vasıtasıyla iletişim kuran biri var. İnternet ya da telefon olabilir. Onunla kısa bir görüşmen olacak'  vb. Anladın sen olayı;)


Üçüncü adım: Sağlık sıhhatle ilgili spesifik noktalar verirken genel geçer hastalıklardan bahset. Mesela herkesin başı ağrır ama safra kesesi ağrımaz. Bakınız: "Baş ağrıların artmış bir dönem ama önemli bir şey değil gibi duruyor." (aynı zamanda hekimim)


Dördüncü adım: Dinleyeni memnun et. Karşınızdaki muhtemelen rahatlamak için fal baktırıyordur. Kafası karışıktır falan. Aslında psikoterapi gibi bir şey olarak gördüğü için olayı içine kurt düşürmektense bırak rahatlasın, mutlu olsun. Onun için şöyle bir kaç laf et: "iş hayatında, aşk hayatında bazı karanlık dönemler var. Bu ara da onları yaşıyorsun ama her şey aydınlığa çıkacak. Karşınddaki insanla ilgili şüphelerin var ama yersiz kuruntular. İş yaşamında da iki iş görüyorum" gibi yalaaaandan daa olsaaaaaaa ne güzeeel güldün o akşaaam banaaaaa dım dırı dım dım dırı dımmm....


Beşinci adım: Bir kaç karışık hayvandan bahset. Falda bir hayvandan bahsetmezsen eğer o fal fal olmaz tatlım. Bunun için bir kaç hayvandan ve ne anlama geldiğinden bahset fakat klişeye girme. "Bir deniz yıldızı görüyorum. Deniz yıldızı birden çok iş kapısı anlamına gelir." "Burada bir antilop var, antilop aşk hayatında daimilik anlamına gelir" gibi.


Altıncı adım: Bir dilek tut. Dilek tutturduktan sonra tabak ters çevrilerek damlanın akması falan beklenir ona göre olacak, olmayacak, çabuk ya da geç olacak gibi olasılık, kombinasyon, permütasyon, sedimantasyon akreditasyon, füzyon ve mikrobiyotik hesaplamalar yapılır. Fakat karşındakini üzmek istemiyorsan tabağı ters çevirmeden, sanki tabaktan bir mesaj alıyor gibi yaparak olacak bebeyim deyiverin gitsin.


Unutulmaması gerekenler:
Olabildiğince Arapça ve Farsça kökenli kelimeler kullanmak
Kapı, Hane, Vakit gibi kelimeleri cümle içine serpiştirmek
İç huzur, enerji gibi secretvari laflar etmek.




İşte sevgi kelebeklerim artık hepiniz iyi birer falcı gibi davranabilirsiniz.


Sertifikalar, kapı çıkışında tüm katılımcılara dağıtılacaktır.


Şimdi yeni fallara yelken açma vaktidir.


Fal ve falcıları koruma derneği başkanı b.n.


Öberim.



19 yorum:

Poliganum dedi ki...

hahah çok iyi ya :D
yalnız benim sorunum başka.ordan burdan laflar topluyorum önceden.alıyorum elime fincanı.tam söylicem bi şeyler gülmeye başlıyorum.ciddiyetsizlik var, haliyle inandırıcı olmuyor :D allahım ne cinsim yaa :))

bossa nova dedi ki...

Ama olmaz ki öyle, çok ciddi olman lazım fal bakmanın en önemli özelliklerinden biri de evdeysen eğer diğer odaya geçmekle ortamın kalabalığından kurtulmakla başlar:) Sesini de hafif kıstın mı wuhhu:D
Kıyamam ki bi gün sen de iyi bir falcı olabilirsin ama önce iyi bi oyuncu olman lazım:D

yaş tahta dedi ki...

Falı atı bir yana da gripten beridir kahve içmiyorum, resmen kokusu burnumda, telvesi dilimde canlandı :)

bossa nova dedi ki...

yaş tahta, Türk kahvesi candır caaaan mistir miiiiiis :)

The Oz dedi ki...

hocam bir sorum var açıköğretim diplomasında açıköğretim yazmıy...a yok değil de erkek falcılar eşcinsel davranışlarda bulunmuyorlarsa yarın gidip başlıyorum.

bossa nova dedi ki...

Oz, kırık davranışlara gerek yok evladım. Aferin çekirge azmini takdir ettim.

La Loba dedi ki...

Ben de nerede bu insan diyordum fal konusuna deginmisken buldum seni. Bir de ozellikle hatunlarla toplasilan yerlerde olur bu muhabbetler. Hele ortama yeni biri dusmusse gecmisi bilinemedigi icin mutlaka ona sorulur fal bakabiliyor musun diye. Benim de bir kac tuhaf fal muhabbetim olmustur lakin ben bakmadim baktirmis bulundum. Topyeun geyiktir.

bossa nova dedi ki...

Tatlı La Loba, nerelerdeydim ah bir bilsen:D Arada nişanlandım bir de atama derken kendimi ben de kaybettim diyebilirim.

Fal muhabbeti kesinlikle 'topyekun geyik'! Sen bana soracaksın bak ben sana bol işli sigortalı yollu yemekli nasıl işler görürüm:D

La Loba dedi ki...

Ah yavrum hayırlı olsun :) Vallaha evlilik güzel şey şiddetle tavsiye ediyorum. Orayı anladım ama atamadan ne haber? Atandın mı? Devletimize hayırlı bir memur oldun mu?

bossa nova dedi ki...

^.^ sağ ol ki çok <3

Yarın belli olacak nereye gideceğim ama kesin başlıyorum, öğretmen oluyorum yani en son istediğim şey ilk oldu ama olsun nabalım...
Veeee devlete bol hayrı dokunan öğretmen Kemal edasıyla göreve başlıyciğim yeri öğreniciğim. Hayırlara vesile :D

La Loba dedi ki...

Çok sevindim :D Ben de öğretmen olmadığım için kafa göz yarıyorum şu günlerde. En doğrusunu yapmışsın. Ben geç anladım kendimi özel sektörde parçaladım boş yere. Hayırlı olsun. Detayları okuruz artık. Öberim.

Bolat dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın bayıldım bu post'a :))

bossa nova dedi ki...

Bolat <3

kirazlı sakız dedi ki...

Hahah bende falcı oldum şu an :) İyi bir konuya değinmişsin tatlım :)

bossa nova dedi ki...

kirazlı sakız hiç affetmem öğretirim:D

Demirbey dedi ki...

ne zamandır fırsat bulup da şeyapamadım, okuyamadım. Özlemişim. Ek olarak sana 'At murattır, yeşillik de ottur' diyorum : http://www.youtube.com/watch?v=AkeHfa0vmS0

bossa nova dedi ki...

Demibey, ben de ne zamandır şeyapamadım, yazamadım. Yine de arada geliniz derim ben. Rüyamız hayır olsun der sevgiler sunarım:)

Gloria dedi ki...

Ben de hayatımda bir kere fal baktırmak için bi kafeye gitmiştim burda yazanlar onunkilerden daha iyi en azından inandırıcı :)))

bossa nova dedi ki...

Gloria, sen gel bana baktır ben neler söylerim daha:)