21 Ağustos 2010

İsmin ne dedim söyleyiverdi Mahmut Mahmut- unuturum ki ben bunu


Zihnim genelde aşırı uyarılmıştır. Çevrede görsel ya da işitsel tüm ögelere aynı derecede dikkat etmek istemem ya da konuşurken bir yazıya gözümün takılması beni zaman zaman duraksatır. Konuşmam yavaşlar ya da kesilir sonra son söylediğim söze odaklanmaya çalışarak cümlemi tekrar kurmaya başlarım ki bence bu durum karşımdaki için can sıkıcı bir durum. Karşımdaki için ne kadar can sıkıcıysa aslında benim için de bir o kadar hatta daha fazla can sıkıcı. Aşırı uyarılmışlık durumu benim için uyaran düzeyinde değil kendi algılarımın aşırı açık olması düzeyinde. Günlük hayatta gördüğüm, duyduğum, kokusunu aldığım iyi ya da kötü her şeyden etkilenebilirim dikkatimi bir yerde toplama konusunda sıkıntılıyım. Bununla beraber bu durumun hafızamı da etkilediğini düşünüyorum.
Unutkanlığımın sebeplerinden biri de etraftaki bana göre aşırı dikkat dağıtıcı ögeler. Bunlar olduğu sürece konuşmalarım zaman zaman yarım kalıyor ve ne diyeceğimi unutuyorum ya da o ortamda bulunan insanların isimleri görüntülerinin gerisinde kalıyor. Önemli olan yüz yapısı ve yüzünün şekli oluyor. İyi bir gözlemci olduğumu söyleyebilirim uzun zaman kimsenin fark etmediği ve birisinde var olan aşırı mimiği 10. dakikada fark edebilirim.
Unutkanlık deyince bir de şu unuttuğum aktör ve de aktrist isimlerine gelelim. Bu konuda ciddi anlamda havalı olan insanlar vardır. Şu filmin şurasında şu adamın şu sözü var ya diye başlayan cool cümleler kuran insanlar vardır ki bu insanlar sporcu ya da şarkıcı ya da sanatçı herhangi birinin ismini hafızalarına kazıyarak uygun ortamda gün yüzüne çıkarırlar. Bırakın holivudu benim arkadaşlarımın ismini hatırlamam bile benim için bir mucize olabilir.
Kitap okurken sevdiğim cümleleri not ederim başka türlü hatırlamam mümkün değil.
Eğer bir aktörden bahsedeceksem de söze şöyle başlıyorum:
Hani bi gemi batıyodu neydi o film?
HAh Titanik. İşte ordaki adam oynuyo yeni filmde.
Başlangıç mı?
hıh evet işte ondaki.
Leonardo'yu diyosun?
hı evet Leonardo.
Orda Ricky Martin dese de benim için bi manası yok çünkü o sadece benim gözümde o filmden karelerle var. İsimleri hafızada tutmayla ilgili bir çok öneri dinledim. Kişiyle ismini bağdaştır gibi. Bu konuda oldukça iyiyimdir. İngilizce kelimeleri aklımda tutmak için sıkça uyguladığım bir yöntem hımm deneyelim bakalım. İsim neydi? Burak.
Burak evet. Burak. Bu rak. Rakçı değil. Bur ak. Yüzün ak değil. Demek ne rakçı ne beyaz. Burak. Tamam. Fakat bu yöntem sadece günü kurtarır benim için. uzun süreli hafızamda yer etmesi için ya çokça görmem ya da önemli insanlar arasına koymam gerek.
Fİlmlerin ismini genelde hatırlasam da oyuncular ve yönetmenler uçup gider aklımdan.
Bir filmden bahsederken "evet 76 yapımı bir bidi bidi kardeşler filmi. Oyuncu kadrosu açısından oldukça zengin. Dönemin önemli isimlerinden Stratosfer Mançiyani baş rolde" gibi konuşmayı ne denli cool ve havalı bulsam da benim için pek de bir anlam ifade etmeyen bir sohbet olarak devam eder -çok film izleyip cahil kalmak benimki-. Küçük bir kızken dahi Salsa, hey girl falan alıp oradaki dönem ünlülerine aşık olan yaşıtlarımın söylediği isimler benim için bir şey ifade etmiyordu. Küçüklüğüm ünlü bir isme aşık olmadan gayet mazbut bir şekilde geçti anlayacağınız.
Şimdi dikkat eksikliğinden nerelere geldi konu.
Sosyalleşmek adına elime holivud listesi alıp ezberleyem mi yani?
İsim bağdaştırayım diye sus pus olup kızarem mi?
Ne kadar nefret etsem de sanırım öğretmen olunca sırana isim yaz çocuum diyen bir tip olucam.
Yok mu bir hal çare doktör?

6 yorum:

fütursüzca paradoks dedi ki...

bu yazıda bahsi geçen tüm unutkanlığa dair geçen cümleler ve kelimeler benim içinde geçerli kii şöyle desem cuk oturacak.."dillendiremediklerime tercüman oldunuz"
teşekkürler,saygılar,sevgiler efenim (:

zey0zey dedi ki...

aynen benimde tam sevgilime bi şey anlatcam birden televizyonda murat boz çıkıyo eee şey ııı neydi duuuur bi geldim kendime tamam ne diyodum =) diye kalıyorum sonra toparlaması zaman alıyo biraz

bossa nova dedi ki...

fütursüzca paradoks; tüm unutkanlar adına üç kere oley oley oley!!

zey0zey; haha bak işte bundan kurtulmak lazım. Zor ve acı verici bir dönem olacak ama toparlamak lazım:D

kremkaramel dedi ki...

aynı ben

Gurkan Genc dedi ki...

Yahu bu adam gezgindi. Ayrıca manyaktı . Adı da Gürkan dı . Unutmazsın sanırım benim adımı : ) . 2009 yılında yazdığın blogları okudum. Aynısı sende de mevcut. Muhteşem anlatım : ) .. Bir dahaki mola da internet bulabilirsem 2010 okurum. Bu arada teşekkürler

bossa nova dedi ki...

Gürkan; seni unutmak ne mümkün!
Teşekkür ediyorum güzel yorumun için. Yine beklerim dükkan burda hep:) Ayrıca rica ederim :)