10 Kasım 2010

Öyle iştahlı yerim ki seni yememden korkarsın




İştahla yemek yiyen, her lokmadan zevk alan bir insanım. Oldukça iştahlıyımdır ve karşımda yemek yemeyen insanın bile canını yemek çektirebilirim o derecede süper bi yemek yeme alışkanlığım var. 


Yavaş yemek yemeyi sevmiyorum ama ilk lokmalarım hep süze süze gider. Önce bi tadarım damağıma yayarım yani. Fakat zaten aynı yemeği uzun süre yemekten sıkılan bir kişi olarak elbette ki tercihim bol çeşit ve her çeşitten az az yemeden yanadır. -Açık büfe yemeklerde her zaman bi tatsızlık hissederim. İçindeki sevgi eksikliği ve elbette ki ucuza mal edilmiş bol yemekle alakalı bu.- Ama evde olsun annem yapsın ben de yapmış olabilirim yerim de yerim kim tutar beni...


Asıl diyeceğim o ki; yemek yapmayı çok seviyorum. Değişik tatlar denemeyi de seviyorum. Iyk öyk yinmez o gibi genel geçer kurallarım yoktur. Fakat börtü böcü de yiyeceğimi sanmıyorum. 


Benim için her öğün ayrı bir seremonidir. Kahvaltı sofrası apayrı güzeldir ama. Özellikle hafta sonları eğer vaktim varsa saatlerce masada oturma potansiyelim her zaman mevcuttur. Durup durup bi ondan bi bundan yiyorum. Küçük boyutlara sahip olan bir kadından beklenmeyecek performansı gösteririm. iki saat sonra tekrar yer iki saat sonra tekrar yerim. 


Mezeler olsun efendime söyleyeyim pasta börek olsun her bir şeyi denerim. Pişiririm üşenmeden; zevk alıyorum çünkü. Ha bana sorsalar nedir yapmayı en sevdiğin? Yemek derim düşünmeden. Sıkılmayacağımı bildiğim bir şey çünkü. 


Şu hayatta ciddi anlamda gastronomi okumadığıma yanarım. O da eşit ağırlıktan alıyormuş tevbe yareppim ne alakası varsa... Her neyse olmadı ama olabilir bana hiç belli olmaz zira her an her şey yapabilirim karar verirsem.


Şimdik yemek demişken bence yan yana durmalı olan bir ikili var;


Patlıcan yemekleri ve cacık


Nedendir bilemem patlıcanın yanında eğer cacık yoksa ban göre öksüzdür. Yalnız ve biçaredir. 


Bir de bu aralar canım aşırı derecede koruk çekmekte ki bu mevsimde olmayan bir şey. Nereden bulasın ham üzümü. 


Bu konuda da oldukça sıkıntılıyım ki olmadık zamanda canım olmadık şeyler istiyor müstakbel eşim hamile kalırsam sana buradan öpücükler yolladım. 


Özellikle final dönemlerim pasta börek üretimiyle geçmekte. Neden; işte olmadık zaman ya üret dur artık kek yap çörek pişir. Ye ye ye doyama sonra. İşte doymak ve dolmak bilmez midem ve ben böyle işlere gebeyiz her daim.


Nasıl bir şey bu anlamıyorum ama organların bile personası olduğunu düşünüyorum. Her biri farklı işlemek istiyor. Her durumda farklı maske. Kalbim bile kandırıyor beni bazen hızlı atarak. İçine sahip olsan ölmezsin zaten. Beynini işleten beyni aramak gibi. Tanrıyı sorgulamak gibi bir şey. İçinde bile sana yabancı bir ton bir şeyler var. Her birini tanıman lazım seni nasıl kandırdıklarını anlaman lazım.  Oldu canım oldu... 


Sus
Tum.




foto

20 yorum:

stickman dedi ki...

yaşasın yemek yemek valla. ben de daha demin patlıcan+biber kızartması yemiştim şöyle yoğurtlu yoğurtlu. hadi şimdi mutfağa bakalım canın çektiyse, patlıcan, biber kızartmaya :) ama hızlı yeme özelliğini sevmedim. ben gıcık olurum hızlı yemek yiyen insana. aynı sofrayı paylaşıyorsam eğer hızlı yemek yiyen insanla, sinirim bozulur, yemekten aldığım tad azalır. yavaş yesenize abicim önünüzden kaçıran mı var. alla alla ya.

gerisi önemli değil... dedi ki...

ee, her şeyi yiyip zayıf kalabilenlerden misiniz :)

Büşra Bayram dedi ki...

kaç kilosun ki :D merak ettim şimdi

bossa nova dedi ki...

stickman; valla bayılırım ben patlıcan biber kızartmasına ama şimdi patates kızartıyor ev arkadaşım:) yavaş yavaş başlarım hızımı alamam işte yemekten sıkılıyorum ben yavaş yiyince:( farklı yemek olcak farklı 1001 çeşit misss:)

bossa nova dedi ki...

gerisi önemli değil; aynen öyle:) çok yerim fakat kilo almam kilom da normal bence:)

bossa nova dedi ki...

hayal meyal; boyum 1.67 kilom 51 normalim bence ben:)

gerisi önemli değil... dedi ki...

okulu bitirince dikkat edin ama. çünkü yumurta gibi halinizden tamamen çıkıp vücut normal formuna girince kilo alma süreci başlıyor. şöyle diyeyim, fakültenin bitmesine 1 ay kala 67 kiloydum, bittikten 1 ay sonra 83 oldum :) ben strese yordum o kilo alma işini, stres bitince kilolar geliyor sanırım. bazılarında da ters etki yapıyor :)

Gürkan Genç dedi ki...

o metobolizma bir yerde doyum noktasına ulaşır spor yapmazsan. Sonra gelsin bıngıl bılgıl göbek yağları. Neyseki makarnanın salçalısı, kadının kalçalısı sözünü üreten bir toplum içindesin. sıkıntı yok : )

Piyaztheoz dedi ki...

1.si 167 santimetreden daha uzun görünüyorsun.

2.si yavaş aldığın ilk lokmalarında yemeğin tadını kaydeden beynin sonra nasılda süper bişey yiyorum diyerek hızlanıyor işte bu işler böyle oluyor ama zürafalar öyle mi değil?
onlar 2 saaten fazla da uyuyamıyorlar,bugün bir zürafa kolay yetişmiyor yetişene de yanlışlıkla zürefa diyorlar o zarif anlamına geliyor tamam zürafa da zarif bir insan ama ne bileyim şimdi sen adın zarife olsun ister misin? ben istemem şahsen neyse ben bi yazı yazayım.

gerisi önemli değil... dedi ki...

üni bitince emin ol süreç tersine dönecek :) kilo alacaksın :)

bossa nova dedi ki...

ühüüüü resmen şurda psikolojim bozuldu bayram dönüşü:( ama ben almadım kilo valla da çok süper vicüt ölçülerim var bozulmicak allahlan anlaşma yaptık.

Allam burdaki herkes şaka yapmış ben çok süper yaşlanıcakmışım lütfen ama:(

Filmci ve Bişeyci dedi ki...

Bende saatlerce kavaltı sofrasında oturmayı seviyoruum, ama gitgide içime bi filcik kacıyo galiba..

bossa nova dedi ki...

Filmci ve bişeyci; ah kahvaltılar candır saatlerce kalkmam ben de bir de üstüne sofra sohbeti varsa o daha şahane olur:)

LieLLa dedi ki...

Offff.... Naptınnnn birader sen patlıcan dedin koptum ben zaten. Çoğ kötüsün:P

bossa nova dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
bossa nova dedi ki...

LieLLa; benim de iştahım kaçık kendi kendime nazar ettim:) hastayım acık hemen de kaçar böyle:) senin de açık heralde:) öyle yazmışın :)

LieLLa dedi ki...

Sorma patlıcan bağımlısı olcam. Fazla bi yararıda yok meretin. :D

Biz en iyiysi gidip iskendere dalalım. :P

bossa nova dedi ki...

hehe süper fikir bak geri çeviremeyeceğim tekliflerde bulunuyorsunuz bağğyan:)
eeef canım da bi şey istemiyodu guya:(

LieLLa dedi ki...

Of of... Üzerinde yağı gezdiriceksin... Sonra o yağ göbüş olarak dönecek, yarım dünya olacak LieLLa. :(

Gidiyom ben yaaa:D

bossa nova dedi ki...

:):)