08 Ağustos 2011

Ben bazen binerim

                            
Otobüs yolculuklarından nefret ediyorum. İki saat bile bana göre işkence olmaya aday saatler oluyor. Önünde oturan devasa adam koltuğunu ebenin şaplak attığı noktaya doğru yaklaştırdıkça ve o otobüs Travego denilen koltuk araları bence uzak doğu ülkeleri için tasarlanmış götinge araçtaysan hayat çekilmez olabiliyor. Uzun bir şahıs değilim fakat bacak boyum Travego koltuk arası kadar tam olarak. Oturuyosun götünü duvara yaslıyosun ya işte o arada boşluk kalmıyo öyle işte. Kucağımda az adam uyutmadım ben ;Ankara Antalya İstanbul arası falan. Otobüste sanırsın ki bir Güzin abla, yeri gelir mama, istersen de bir can yoldaşıyım.  Ne sandıydın... Böyle böyle az yolculuk atlatmadım. O otobüslerin iğrenç kokusu var ya öff ne mide bulandırıcı ve artık teknolojinin g.tüne koymuş oldukları için her koltukta TV hatta wi-fi var. Ben teknoloji insanı değilim canlar. Ben migrenli bir insanım ve teknoloji bana yaramıyor. Hepi topu 25 metrekare bir alanda hemen her koltukta bir cep telefonu açık, her koltukta bir tv açık ve ayrıca wi-fi var. Otobüs değil nükleer santral mübareğim. Başım ağrıyor ağrıyor bu yolculukların radyasyonuna hazır değiliz bence. Zira hala kurşun kalkanım ve radyasyon kırıcı ışın kılıcı başlığım yok. Bu durumda litfen bana eski model bir otobüs getirin. Bana göre ala ala ala olur.
Şehir içindeysem ve arabadaysam naif dokunuşlarla beni doruğa ulaştırabilirsin. Arabadan indiğimde adeta çamaşır makinesinden çıkmış, asılmayı bekleyen, 1000 devirde sıkıldığı için kırışmış ve hafif esintiye ihtiyaç duyan bir durumdaysam o trafik benim anladığınız üzere ağzıma etmiştir. Sakin ve sabırlı bir insan olarak trafikte çok canımdır. Al sev, bağrına bas, başını okşa öyleyim yani. 


Şimdi size bir şarkı gelsin benden;
ne gecesi ne gündüzü var
benden başkalarında gözü var 
ne ağlatır ne güldürür 
o sadece süründürür
Allah bana sabır versin 
ayrılalam mı ne dersin?


Sevgililer gününüz kutlu olsun.


Noldu şaşırdın di mi sevgililer günü deyince.


Şaka yaptım la. 


Ama sevgili olursun belki bugün falan o zaman günün kutlu olsun.


Öberin.

2 yorum:

gerisi önemli değil... dedi ki...

teknoloji son olsa nolcak, hala plastik bardaklarda çay dağıtmıyorlar mı?

bossa nova dedi ki...

he dağıtıyolla. Köpük bardak da var ama sıcak içecek dilini yakar otobüste travis; dilin beyyle nası olur biliyo musun, ecnebiler copper der o tada. Hee bakır kimin beyle. Gerek yok içeceğe su getirin huleeeyn!