19 Haziran 2009

düğün ve de düğüncüler le cliché

mahalle düğünleri çok atraksyonludur. Kimi zaman aynı ses tonuyla çığıran bir çalgıcıdan güverciiiğğğğn uçuvirdiiiiiii ganadığn açığverdiiiii ben yandım amman diye bir ses duyabileceğiniz gibi korg'un cd çalarından pappi pağpi pappi çuloo(salladım) gibi bir şarkı duymanız da gayet olağandır. Şimdi efendim bu düğüne giden komşu hanımların sabit saç toplama şekli vardır ki şöyledir;

işte bu saç genelde mandal tokayla üstünden tutturulur. Ayakta şibidik terlikler göze çarpar. Eller çırpılır, bir gurup çekirdek çitler; kimisi dedikodu yapar.. Mahallenin geçleri kesişirler vs vs. Genç kızlardan evlenen kişiye yakın olanlar -ki genelde best two-özenle seçerek aldıkları abiyelerini giyerler ve saçlarını yaptırırlar ki şöyledirler;

sürekli yanyana, sürekli meşgul ve bilmiş havada.. Bunlar roman havası çalınca yere çöken tiplerdir. Etrafta sürekli koşturup birilerine bağırır kendilerini organizatör sanırlar. Bu düğünlerin vazgeçilmezi tabi ki çocuklardır. Ortada koşturur düğün kokusunu alıp gelen baloncudan uçan balon alır, o gün geç saate dek açık olan bakkaldan çikolata satın alır dururlar.Ki şöyledirler;

BU foto her ne kadar düğün salonundan olsa da görevlerinde hiçbir aksaklık yapmadan çalışan minikler rahatlıkla görülmetedir. Düğünlerin vaz geçilmezlerinden biri de dünürleri karşılıklı oynatma geleneğidir. Kendileri şöyledir;

Efendim düğünde takı merasimi iki taraftan iki bilge hanımın gözetimi altında sürdürülür ki kim ne taktı biline. O hafıza nedir ya rabbii!! Bende o kadar hafıza olsa longman contemporary English dictionary'i ezberleerdim yeminnen.

AAAA nuriyeye bak yonca taktı cibilliyetsiz karı; ben onun oğlana çeyrek taktıydım gibi dedikodular olur sora, ki onu dinllemek de gayet hoştur.

Düğünün en ilgi odağı genelde gelin anası, kardeşi ve de damat anası kardeşidir. Bir de bu kardeşler kızsa bir çok taalip bulunur. Ve genelde düğünlerin rüküşleri bunlar arasından çıkar.Şöyle kiii:

morlu ve pembeli ya gelin ya damat kardeşidir.. Düğün eğer mutaassıp bir ailenin düğünü değilse kuzenlerden biri sarhoş olur kavga eder bunlar düğün klasiğidir..

Efendim bir düğünümüzün daha sonuna geldik.. Fotoğraflar özenle gugıldan araklanmıştır. Kimlerse kendileri afiş afiş hepsi gugılda söyleyem de benden günah gitsin. 

Bu fotoları ararken googledan öğrendim ki;

-insanlar çorap örüyo; öyle eski model yün falan değil bildiğin günlük..

-düğün çorbasının tarifini her 3 kişiden 4ü biliyo

-düğün davetiyeleri de kafayı yemiş; öyle ki şunu yayınlamadan edemiciiim

velhasıl kelam sevgili bilogcular ve de bilog okuyucuları sizlerle bu geleneği paylaşmak istedim..

Davul zurna haydi durma oyna, düğün dernek burda eller neden aşada? Kaldır kolları oh oh şıkıdım şıkıdım şıkıdım.. (İlk cümle tamamen bana aittir.)

Saygılar ve de sevgiler efemm.

2 yorum:

eLf dedi ki...

Gerçekten güzel tespitler. Damat veya gelinin kız kardeşleri konusuna da güldüm :D

bossa nova dedi ki...

:) teşekkür ederim eLf:)